Diploma 2011

Diploma 2011

BALÁZS BARBARA

szül.: 1985 Budapest
e-mail: balazsbarbara@gmail.com
tel.: 06-70-3409631


Tanulmányok:
2006 - Kaposvári Egyetem Művészeti Főiskolai Kar, Fotóriporter-és képszerkesztő szak
2004-2006 Mahana Műhely (Cseh Gabriella)
2004-2006 Práter utca, fotó

Kiállítások:
2009 - Összművészeti EGYÜTTlét, Budapest
2008 - Körös-körül, Budapest
2007 - Körös-körül, Kaposvár
2007 - Határtalanul, Pécs


"ÁLMOK ÉS KÉPZETEK" DIPLOMAMUNKA

Késztetésemet arra, hogy álmokat fotózzak meg, az az élmény hozta, amikor álmomban először jelent meg a fotográfia. Ez egy rikítóan fehér homokos tengerpart látványával kezdődött, az erős napsütés szinte vakítóan verődött vissza a partról és a vízről is. Majd egy pillanattal később már a tengerben találtam magam a hátamon a barátommal, a nyakamban pedig a fényképezőgépemmel. A legmeghökkentőbb, azonban az volt hogy a barátom csak az én fényképezőgépemen keresztül látott, és ő irányított merre menjek, az alapján, hogy mit szeretne látni. Ez az én saját metaforám, ami arra ösztönzött, hogy kapcsolatot keressek a fotográfia a látás, és a belső képeink között.

Diplomamunkámban azt kérdést járom körbe, miképpen lehetséges az, hogy az emberi test önmaga hozzon létre képeket minden technikai eszköz segítsége nélkül. Milyen formában jelenhetnek meg ezek a testen belüli képek? Valójában mik is ezek a nem látható képek? Emlékképek, álomképek, képzelgés, hallucináció?
 



















Hajdu Zsolt













szül.:1986 Debrecen
tel.: +3606302269389

-->
Tanulmányok:
2000-2004 Gábor Áron Gimnázium, Karcag
2005- Kaposvár Egyetem Fotóriporter és képszerkesztő szak
2007- Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia szak

Kiállítások:
2007 „Simlicity” csoportos kiállítás, Kortárs Építészeti központ, Budapest
2008 „ Multiplika show” ,Liget Galéria, Budapest
2010 „Gyűtemények” csoportos kiállítás , Kaposvár
2010 „Új tagok bemutatkozó kiállítása” Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesűlet, Budapest
2011 „ Egyszerű többség” plagium2000 csoporttal, Műcsarnok, Budapest












Hervai Laura













szül.: 1987.02.08.
e-mail: laurahervai@yahoo.co.uk
tel: +36 30 677 1608


Tanulmányok:
2009 - fotográfia BA Kaposvári Egyetem, Művészeti Kar
2008-2009 University of Bergen (Norvégia), Erasmus ösztöndíj
2006 - 2008 fotóriporter- és képszerkesztő Kaposvári Egyetem, Művészeti Kar
2005 - 2010 nemzetközi kapcsolatok osztatlan képzés Kodolányi János Főiskola (Székesfehérvár)
Szakmai gyakorlat:
2010 Komáromi Nyomda és Kiadó Kft.
2008-2009 Tenants Union, Bergen
2008 március Bangkoki Magyar Nagykövetség
2008 február Magyar Köztársaság Külügyminisztériuma
Ázsiai- és Csendes-óceániai Főosztály
2007 Komáromi Nyomda és Kiadó Kft.
Nyelvismeret
Angol felsőfokú általános “C” nyelvvizsga
Francia középfokú nemzetközi kapcsolatok szaknyelvi “C” nyelvvizsga

"Egy ideális város kritériumai" DIPLOMAMUNKA

Diplomamunkámban azt a kérdést próbáltam megválaszolni milyen egy ideális város, és milyen tényezők szükségesek ennek kialakulásához. Fotósorozatom elsősorban a saját elképzeléseimet tükrözi, amit idő közben a téma kutatása is alakított. A montázsok alapanyagai saját fotóim, olyan válogatás, amely egy–egy város számomra érdekes elemeit tartalmazza. Az elemeket esetenként egy városelmélettel kapcsolatos gondolat, máskor a személyes érzéseim és tapasztalataim alakítottak. A képanyaghoz kapcsolódó kutatásban a városfejlődés történetét, városok rangsorát, napjaink értékelési szempontjait, valamint a reneszánsz korától kezdődő tudományos és művészeti kutatásokat részleteztem. A kutatás során megfogalmazott általános érvényű szempontokat igyekeztem a képekbe is belefoglalni, mint a szimmetria elvét, az egységes városképet, vagy a természetes környezet jelenlétét. Miután egyértelművé vált, hogy napjainkban nem nevezhetünk meg egy tökéletes várost sem, így az én városképeim sem egy város különböző részletei, inkább lehetséges variációk saját idealizált városképeimre.
















Hruska Dóra













UK, London, SW15 2HT,
15 Portinscale Rd.,
Burton Lodge flat 13
szül.: Budapest, 1984. 09. 30.
tel.: 00447413415372


TANULMÁNYOK
2003-2005 Budapesti Szolgáltató- és Kézművesipari Szakképző Iskola Fotográfus szak
2006-2011 Kaposvári Egyetem Művészeti Kar - Fotóriporter és Képszerkesztő szak
2008-2009 INHOLLAND Egyetem - Amszterdam - Kommunkikáció szakirány - Reklám és Design Management

DÍJAK, ÖSZTÖNDÍJAK
2009 Epson Art Photo Award - legjobb 25
2009 Cultiris Fotópályázat - Egészséges életmód kategória első
2009-2010 Köztársasági Ösztöndíj
2010 Magyar Fotóművészek Szövetségének tagja

KIÁLLÍTÁSOK, MEGJELENÉSEK
2007 Urbanizáció Kolta Galéria, Budapest, csoportos kiállítás
2007 Az Év fotói sajtófotó könyv, megjelenés
2007 Határtalanul fotópálzáyat / második helyezet, Pécs
2008 Köröskörül, Budapest, Szimpla kávézó, csoportos kiállítás
2008 Simplicity = egyszerűség, Budapest, Kék, csoportos kiállítás
2009 Art Cologne, Köln, Epson díjazottak kiállítása
2009 FotóVideo, Új Generáció, megjelenés
2010 Koroltó fotópálzázat két kiállítása, Eger, Budapest



DIPLOMAMUNKA

Szakdolgozatomban egy olyan témát dolgoztam fel, mely hosszú évek óta alakítja családom mindennapjait, és tette izgalmassá gyermekkoromat. Annak jártam utána, hogy a Vadászat, mint jelenség milyen hatással volt rám a hosszú évek során felgyülemlett élmények következtében. Fotósorozatom tárgya: egy olyan keresési folyamat, mely megmutatja a vadászatok során kialakult kapcsolatomat a természettel, ötvözve a gyermeki játékossággal, egy sokkal inkább érzelmi, mint racionális dimenzióban. Ennek a könnyedségnek engedtem utat képeimen, melyben a játékosság mellett megpróbáltam betartani a vadászatra jellemző fegyelmezettséget és önuralmat, úgy ahogy azt egy kislány próbálja, amikor életében először ül vadászlesen. Mondhatni úgy, mint mikor „Bambi” színre lép és a kislány sikitozni kezd örömében.



















Mohai Balázs

-->
Önéletrajz
1984-ben születtem Budapesten.Fotográfiai tanulmányaimat 2004-ben kezdtem a Kaposvári Egyetem fotóriporter és képszerkesztő szak első évfolyamán.
2008-ban gyakornokként kerültem a Magyar Távirati Irodához, azóta a fotószerkesztőség állandó, külsős fotóriportereként dolgozom.


"Vörösiszap" DIPLOMAMUNKA
Fotósorozatom témája az ajkai vörösiszap tározónál 2010. október 4-én bekövetkezett példátlan ipari katasztrófa. A képanyag nagyobb része az események első napjaiban készült, a vörösiszap által elöntött települések lakóinak tragédiáját mutatja be.
A második rész felvételei hetekkel később készültek. A megüresedett területeken a katasztrófai nyomait kerestem.











DIPLOMAVÉDÉS
2011. június 14. 14:00