Diploma 2012 január

Diploma 2012 január
JUNG PÉTER
Fotóriporter-és képszerkesztő szak
diplomavédés: 2012. január 16.

"VÍZ" DIPLOMAMUNKA
konzulens: Baki Péter
opponens: Károly Sándor Áron DLA

„Víz= (water) H2o a leggyakoribb vegyület a Földön, folyadék, amely nulla fok
Celsiuson jéggé fagy, és száz fok Celsiuson forr. A Föld felszínének közel 75%-át borítja,
és valamilyen mértékig mindent átitat Nélkülözhetetlen az élethez, és minden élő
szervezetben előfordul.”

" ... Két éve élek a Yucatán-félsziget térségében, egészen pontosan Puerto Morelosban, Mexikóban. Bejártam Mexikó legnagyobb részét, ezen kívül voltam Belize-ben, Hondurasban, Guatemalában, és végig azon agyaltam, mi lesz az én vizem. Hogyan tudom
megmutatni majd, mit is jelent a víz számomra, és mit jelenthet a víz mások számára. ...
Az igazság az, hogy mindig is rajongtam a tengerért, a napsütésért és imádtam a természet közelében lenni. Magyarként „Karibon” élni olyan lehetőség számomra, melyet szinte lehetetlen leírni. Ezért döntöttem úgy, hogy inkább lefényképezem ezt az érzést.
Sorozatom öt tipikus figurát mutat be a mexikói Puerto Morelos térségében. Kik is ők?
José a maja kisfiú, aki állításai szerint azzal tölti mindennapjait, hogy lepkéket kerget
kedvenc cenotéja körül, Dani a magyar búvár, aki inkább víz alatt, mint a víz fölött érzi
jól magát, Robin a kapitány Floridából, aki nyolc éve él együtt vallomása szerint legjobb
matrózával, Dixy nevű kutyájával, Ana, a kutató Mexikóvárosból, aki órákon át el tud
bíbelődni a tengeri és tavi füvek rejtelmeivel, és végül a rangidős Eliodoro a mexikói
Xcalakból, aki negyven év halászat után is vígan merül el a Karib-tenger habjaiban, hogy
háromszáz kilós halra, vagy óriás homárra vadásszon.
Mind az öt szereplőm rajong a természetért, és ennek ősanyjáért, a vízért. Mindnyájan,
a víz közelében élnek, és ezt különféle módon használják ki: élettérként, sportolási
lehetőségként, kalandként, tudományos munkaként, illetve megélhetésük forrásaként. Ők
az én hőseim, róluk szól az én vizem.
..."

A diplomamunkában szereplő riportokat saját videófelvételeim alapján készítettem. A videók megtalálhatóak a (online forrás),  www.youtube.com oldalán.
José: www.youtube.com/watch?v=erInPjQBjMs
Dani: www.youtube.com/watch?v=dOdTcOSfbbU
Ana: www.youtube.com/watch?v=VM_aLaSFTPo
Robin: www.youtube.com/watch?v=WsdrzaKtwfM
Eliodoro: www.youtube.com/watch?v=Q_sKDfH2LzQ



José








 Dani










 Ana










Robin










 Eliodoro