Diploma 17'th January 2014
Csata Hanna -
"Szerep-játék"
consultant: Rátki János
How
is it possible for someone to be able to alterate his/her
personality? How can someone take over another self ? What do we
mean by personality at all?How can we specify someone’s identity?
Is individuation – the process
of integrating the opposites or different –
definable?The thesis of my work is to follow the process of the
alteration of a self into a role of actors to be shown on stage. My
method is watching an actor/actress through my camera transforming
their sevles into such a role that has already been played by them .
The photograps show the transformed face of the actor. The video
project is to catch out the real progress of transfiguration of the
individual becoming a performer.
|
Béres Milós mint Jágó |
|
Bach Kata mint Natasa |
|
Jéger Zsombor mint Don Juan |
|
Boros Anna mint Zsuzsi |
|
Domokos Zsolt mint Tartuffe |
|
Kurta Niké mint Vadász |
|
Király Dániel mint Fő Inkvizítor |
|
Hay Anna mint Ruth |
|
Székely Rozi mint Julika |
|
Nagy Mari mint Wee Talbot |
Deim Balázs - "Térfigyelő rendszer"
consultant: Baki Péter
Sörös
dobozokból készült lyukkamerákkal figyeltem meg Budapest
mozgalmasabb tereit, csomópontjait. Terenként több kamerát is
kihelyeztem. A dobozokat villanypóznákra, zászlótartó
oszlopokra, közlekedési lámpákra és hasonlóan magas helyekre
erősítettem, úgy, hogy minél jobban rálássanak az adott térre.
A kamerákba fekete-fehér fotópapírokat helyeztem, amikre több
hónapig exponáltam. A rendkívül hosszú expozíció miatt a
mozgó élőlények, járművek nem jelentek meg a képeken.
Kende Luca - "A Nemzeti Filharmonikus Zenekar portrésorozata"
consultant: Rátki János
Egy digitális felvétel átalakítható egy program segítségével, mely ezt a torzított világott eredményezi.
A Nemzeti Filharmonikus Zenekarról készítettem a felvételeket, majd a matematika segítségével a zenei darabokat átalakítottam. Lényege a véletlenszerűség tudatos használata, mely absztrakt vizuális megjelenést ad. Kortárs művészeti irányzat, amely a hibára épül. Glitch art.
Piti Marcell - "Zóna"
consultant: Kemenesi Zsuzsanna PhD
Diplomamunkámban
az ember által irányított világ és a természetes környezet
kapcsolatát, egymásra reflektálását szeretném bemutatni. Célom,
hogy rávilágítsak a jelenkori társadalom elidegenedésére egy
olyan világtól, amely mára szinte teljesen - ha nem véglegesen -
elveszítette eredeti, érintetlen mivoltát. Ahogyan a civilizáció
fejlődése, eljutott az édenkerttől az urbanizációig, olyan
tempóban szorult ki az ember életteréből a növény és
állatvilág természetes adottsága.
Fotográfiáim
tárgyai a múlt részét képzik, de képi megfogalmazásukból
eredően olyan aspektusba kerülnek melyben egy letűnt civilizáció
hírmondóiként kerülnek előtérbe. ”Ők” lehetnek az utolsó
közvetítők, akik jelenlétünkről tanúskodnak, hidat képezve
állandó és változó között egészen addig, amíg felemészti
őket környezetük és eltűnteti őket az idő múlása. A romok és
a mesterséges létformák az időtől fosztottságot szimbolizálják,
míg a különböző természeti jelenségek és fényviszonyok az
alapréteg fennmaradását a változatlan létezését közlik.